Visma Solutions

Meidän tarinamme

LUT-yliopistossa opiskeli 2 000-luvun alussa 2 innovatiivista ohjelmistokehittäjän alkua. Silloin saivat alkunsa ohjelmistoratkaisut, joiden kanssa teemme edelleen päivittäin töitä.

Vuosien varrella liiketoimintamme on kasvanut ja tuotevalikoima laajentunut. Olemme myös saavuttaneet lukuisia Great Place To Work -palkintoja.

Voimme ylpeästi kutsua itseämme yhdeksi Suomen johtavista ohjelmistotaloista. Lue koko tarinamme tältä sivulta.

2000-luvun alku

Tarpeesta ohjelmistoksi

Vuonna 2001 opiskelija Markku Nylund havaitsee, että verkkopohjaiselle taloushallinnon ohjelmistolle on kysyntää, mutta markkinoilla ei ole yhtään tarvetta vastaavaa tuotetta. Niinpä hän alkaa kehittää ohjelmistoratkaisua, jonka nimeksi tulee Netvisor. Vuoden kehitystyön jälkeen Netvisorista julkaistaan ensimmäinen versio markkinoille.

Samoihin aikoihin vuonna 2003 opiskelun ohessa konsultointityötä tekevälle Ari-Pekka Salovaaralle käy ilmi, ettei yrityksille ole tarjolla tarpeeksi monipuolista toiminnanohjausjärjestelmää. Hän saa idean Professional Services Automation (PSA) -tuotteesta. Tuote saa nimekseen Severa.

2003 – 2010

Severan suosio kasvaa

Vuonna 2003 Ari-Pekka Salovaara julkaisee koulukaverinsa Jari Kärkkäisen kanssa Severan ensimmäisen version. Tuotteesta tulee menestys: Severa kasvaa 1500% vuosien 2005 – 2010 aikana.

Kasvu huomataan myös ulkomailla. Mitä sitten tapahtuikaan?

Visma ostaa Severan ja palvelun nimi muutetaan muotoon Visma Severa.

2012 – 2014

Visma Solutions syntyy

Vuonna 2012 Netvisor täyttää 10 vuotta. Visma on jo aiemmin lähestynyt ostoaikeissa Netvisorin porukkaa. Lopulta Netvisorilla hyväksytään Visman ostotarjous. Netvisor muuttaa yrityksensä nimen Visma Solutionsiksi.

Vuonna 2013 Visma Severa liitetään osaksi Visma Solutionsia ja Netvisorin sekä Severan tiimit muuttavat saman katon alle toimistotiloihin Lappeenrannan Rakuunamäelle. Ari-Pekka toimii yrityksen toimitusjohtajana.

Vuonna 2014 myös muita Visman ostamia ohjelmistoja liitetään Visma Solutionsin tuoteperheeseen. Budjetointiohjelmisto Navita sekä verkkolaskutusratkaisu Maventa tulevat osaksi Visma Solutionsia.

2015

Liiketoiminnan nopeaa kasvua ja tunnustusta työnantajana

Visma Solutions Oy:lla on nyt henkilökuntaa yhteensä 113. Rakuunamäen toimistolla alkaa olla ahdasta, joten yritys muuttaa Lappeenrannan keskustan Technopolikselle. Henkilökuntaa aletaan rekrytoida myös Helsinkiin Visman yhteisiin toimitiloihin Elielinaukiolle.

Visma Solutions saa neljännen kerran Great Place To Work -palkinnon yhtenä Suomen parhaana työpaikkana. Yritys sijoittui yleisessä sarjassa sijalle 12.

Menestyksestä iloitaan, sillä 2015 on ollut taantumasta huolimatta kasvun vuosi. Visma Solutionsin liikevaihto kasvoi 62% ja yritysasiakkaiden määrä kasvoi 4 000 asiakkaalla. Deloitte Technology Fast 50 -ohjelma listasi Visma Solutionsin Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset-listauksessa sijalla 13.

Toimitusjohtaja Ari-Pekka kommentoi GPTW-menestystä seuraavasti:

Kasvaessa on tärkeää muistaa kuunnella työntekijöitä sekä säilyttää avoin työskentelyilmapiiri. Tässä olemme onnistuneet ja siitä on konkreettisena esimerkkinä jatkuva palaute, avoimuus sekä välitön yhteistyö. Henkilöstömme tietää yrityksen tilasta yhtä paljon kuin johto.

2016

Kasvavaa vastuuta markkinajohtajana ja työnantajana

Vuonna 2016 Visma Solutionsilla työskentelee 150 työntekijää, joista 41% tekee töitä tuotekehityksessä. Liikevaihto on 33 miljoonaa euroa.

Visma Solutionsin tuotteet ovat yksiä markkinajohtajista omilla sektoreillaan.

Myös henkilökunnan määrä kasvaa. Yksi Visma Solutionsin keskeisimmistä tavoitteista on olla inspiroiva työpaikka jokaiselle työntekijöille. Tavoite on, että ihmisillä on mahdollisuus tehdä päivittäin sitä, missä he ovat hyviä ja haastaa itseään niiden asioiden parissa, joissa he haluavat kehittyä.

Kunnioitus, luotettavuus, innovatiivisuus, osaamisen kehittäminen ja erinomainen yhteishenki ovat jokapäiväisessä tekemisessä keskeisimpiä arvoja.

2016

Visma Solutions täydentää tuotevalikoimaa Visma Signilla

Visma Solutions ostaa yrityksille ja yksityishenkilöille tarkoitetun sähköisen allekirjoittamisen palveluja tarjoavan ohjelmistoyrityksen Onlineallekirjoitus Oy:n. Palvelu saa Visma Solutionsin tuotevalikoimassa nimekseen Visma Sign.

Sähköinen allekirjoitus on loistava lisä palveluvalikoimaamme. Pystymme sen avulla automatisoimaan koko yrityksen hallinnoinnin sopimusten allekirjoituksesta taloushallintoon”, kertoo toimitusjohtaja Ari-Pekka.

Visma pystyy nyt tarjoamaan asiakkailleen mahdollisuuden poistaa viimeisetkin paperikansiot. 2020-luvulla paperinen asiointi koetaan noloksi jäänteeksi menneestä”, toteaa Suomen Onlineallekirjoitus Oy:n kehitysjohtaja Harri Koponen.

2016

ValueFrame mukaan PSA-tuoteperheeseen

Vuonna 2016 Visma Solutions ostaa ValueFrame Oy:n. Samalla sen asema asiantuntijayritysten toiminnanohjauksen ja CRM-ratkaisujen pilvipalveluiden markkinoilla vahvistuu. ValueFramen mukana Visma Solutionsille siirtyi 16 henkilöä ja 650 yritysasiakasta.

Näemme, että asiantuntija- ja palveluyrityksissä on tilaa CRM- ja toiminnanohjauksen ratkaisujen kasvulle. Yhdistämällä voimamme pystymme tuomaan Euroopan mittakaavassa parhaat ratkaisut suomalaisille asiakkaille“, kommentoi Visma Solutions Oy:n tuotejohtaja Janne Lyytikäinen.

2017

Vaikuttava toimija markkinoilla

Visma Solutionsin liikevaihto lähestyy 40 miljoonaa. Henkilökuntaa työskentelee Lappeenrannassa ja Helsingissä yhteensä 165 henkilöä. Asema yhtenä Suomen johtavista B2B-ohjelmistotaloista vahvistuu.

Visma Solutionsin Helsingin työntekijät muuttavat muiden Suomen Visma-yhtiöiden kanssa Elielinaukion toimistolta Rautataloon Keskuskadulle. Visma Solutions saa käyttöönsä ylimmän kerroksen.

Visma Solutionsin vuotuiset asiakaspäivät muuttavat nimensä Solutions-tapahtumaksi. Tapahtumaan Finlandia-talolle saapuu lähes 700 asiakasta, kumppania ja kutsuvierasta kuulemaan tuoteuutisia ja inspiroivia keynote-puhujia.

2017

Panostuksia liiketoimintaekosysteemiin

Vuonna 2017 Visma Solutions lanseeraa MarketPlace-sivuston, jonne on koottu kaikki Visma Solutionsin tilitoimisto- ja ohjelmistokumppanit.

Yksi MarketPlacen tavoitteista on viedä asiakkaiden liiketoimintaa eteenpäin ohjelmistointegraatioiden avulla. MarketPlacesta asiakas voi etsiä omaan tilanteeseensa sopivan ratkaisun ja yhdistää sen Visma Solutionsin muihin ohjelmistoihin.

2018

Kasvun mahdollistaja myös henkilökunnalle

Vuosi 2018 käynnistyy kasvuntäyteisissä tunnelmissa.

Visma Solutions Oy:n liikevaihto kasvoi vuonna 2017 orgaanisesti +25% 36,5 miljoonaan euroon ja liikevoitto +28% 14,2 miljoonaan euroon. Tämän lisäksi ostimme Valueframe Oy:n, jonka myötä vuoden 2017 liikevaihto kasvoi yhteensä yli 40 miljoonaan euroon”, kertoo toimitusjohtaja Ari-Pekka Salovaara.

Navita myydään taloushallinnon ulkoistuspalveluja tarjoavalle Azetsille, joka kuuluu myös Visma Solutionsin kumppaniverkostoon. Visma Solutionsin tuoteperheeseen kuuluvat jatkossa Netvisor, Visma Severa, ValueFrame, Maventa ja Visma Sign.

Vuoden lopussa Visma Solutionsin liikevaihto on jo lähes 50 miljoonaa. Henkilökuntaa työskentelee yrityksessä 191 henkilöä.

Visma Solutions saavuttaa seitsemännen kerran peräkkäin tunnustuksen yhtenä Suomen parhaista työpaikoista. Henkilöstöön panostaminen näkyy positiivisesti.

Kestävä menestys vaatii rentoa ja tavoitteellista tekemistä, kasvumahdollisuuksia työntekijöille sekä syvää luottamusta meidän tapaan ja ihmisiin”, kommentoi Visma Solutionsin markkinointi- ja strategiajohtaja Jussi Pekkala.

2018

Sparria tilitoimistojen kasvun tueksi

Visma Solutionsilla on yli 400 tilitoimistokumppania. Tilitoimistoverkostolle lanseerataan ohjelma, joka tähtää liiketoiminnan suunnitelmalliseen kehittämiseen.

Tilitoimistojen Kasvuohjelma on tilitoimistolle suunnattu valmennuskokonaisuus, jonka tavoitteena on tukea tilitoimistoja muun muassa toimialan muutoksissa, digitalisaatiossa, kulttuurin kehittämisessä, tuotteistamisessa ja henkilökunnan sitouttamisessa.

Kasvuohjelma on suosittu ja se luo ideoita myös muista tilitoimistokumppaneille suunnatuista valmennuksista.

2018

Ari-Pekka Salovaara Vuoden Nuori Menestyjä

Toimitusjohtaja Ari-Pekka palkitaan Vuoden Nuori Menestyjä -palkinnolla. Vuoden Nuori Menestyjä on Suomen Nuorkauppakamarit ry:n palkinto, omassa elämässään menestyneelle 18–40-vuotiaalle Suomen kansalaiselle ja uuden sukupolven esikuvalle.

Ari-Pekka Salovaara eteni kilpailussa Itä-Suomen aluefinaalin kautta yhdeksi palkituista menestyjistä. Kansallisen kilpailun voittajat etenevät kansainväliseen TOYP – Ten Outstanding Young Persons of the World -kilpailuun.

Ote tiedotteesta:

Lappeenrantalainen Ari-Pekka Salovaara aloitti yritystoiminnan vuonna 2002 opiskelujensa ohessa. Yksi merkittävimmistä menestystarinoista on Severa Oy, jonka Ari-Pekka perusti yhdessä Jari Kärkkäisen kanssa vuonna 2004. Ari-Pekka toimi yrityksen toimitusjohtajana ja yritys kasvoi hämmästyttävällä vauhdilla vuodesta toiseen.

2019

Menestystä myös Visma-tasolla

Vuonna 2019 Visma Solutions jatkaa tasaista kasvua. Liikevaihto hipoo jo 60 miljoonaa. Työntekijämäärä ylittää reippaasti kahdensadan.

Great Place To Work -tutkimukseen osallistutaan ensimmäistä kertaa koko Visma Finlandin voimin. Mukana ovat siis kaikki Suomen Visma-yhtiöt. Visma sijoittuu suurten yritysten sarjassa kolmanneksi.

2019

Vastuullista vaikuttamista

Yhteistyö LUT-yliopiston kanssa tiivistyy ja Visma Solutions lanseeraa mentorointiohjelman korkeakouluopiskelijoille. Visma Fellowship ohjelmaan voi hakea kuka tahansa korkeakouluopiskelija. Mentoreina toimivat Visma Solutionsin työntekijät.

Syksyllä 2019 Visma Solutions avaa toimipisteen Lahteen ja lanseeraa ensimmäisenä Suomessa Campus Partner yhteistyön LUT-yliopiston ja Suomen yliopistokiinteistöjen kanssa. Kaikilla Visma Solutionsin työntekijöillä on pääsy sivutoimipisteeseen.

Sivutoimipisteen ansiosta työnteon ja opiskelun yhdistäminen on entistä helpompaa, kun sekä opintoja että omia työtehtäviä voi edistää joustavalla aikataululla kampuksella, eikä toimistolle tarvitse erikseen siirtyä. Esimerkiksi monet valmistuvat haluavat siirtyä työelämään joustavasti ja useat kesätyöntekijät haluavat jatkaa töitä osa-aikaisesti opiskeluiden ohessa omien aikataulujen mukaan”, sanoo Visma Solutionsin rekrytointivastaava Inka Lampinen.

2019

Kesäkerho helpottaa työntekijöiden arkea

Visma Solutions avaa lasten kesäkerhon työntekijöiden lapsille Lappeenrannssa. Monet perheet ratkaisevat lastenhoito-ongelman lomien vuorottelulla. Kesäkerho tarjoaa työntekijöille joustavan ratkaisun lomailun järjestämiseen.

Kesäkerho kokoontuu neljän viikon ajan Lappeenrannassa kaikkina arkityöpäivinä. Toiminta koostuu liikunnallisesta ja leikillisestä ohjelmasta ja ryhmä liikkuu esimerkiksi soveltuvilla liikunta- ja leikkipaikoilla työpaikan lähiympäristössä.

Kerhon järjestämisestä vastaa Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kymen piiri ja ohjauksessa avustavat myös salibandyseura NST:n nuoret. Kerhon avulla saadaan tarjottua työpaikka kesäkuuksi yhdelle nuorelle MLL:n kautta.

2019

Muutoksia yrityksen johdossa

Ari-Pekka Salovaara nimitetään ensimmäisenä suomalaisena Visman kansainvälisen divisioona-tason johtoon. Yhteenlaskettuna Salovaaran johtaman liiketoiminnan arvo on 3 miljardia euroa.

Markkinointi- ja strategiajohtaja Jussi Pekkala valitaan uudeksi toimitusjohtajaksi.

Jussi aloitti työuransa ammattilaisjääkiekkoilijana Lappeenrannan SaiPassa. Hän pelasi myös joitakin vuosia ulkomailla, Itävallassa ja Ruotsissa. Jääkiekkouran jälkeen hän siirtyi myynnin ja markkinoinnin pariin. Hän on toiminut mm. mainostoimiston toimitusjohtajana. 10 viime vuotta Jussi on ollut myynnin, markkinoinnin ja henkilöstöhallinnon johtotehtävissä

Toimitusjohtajan löytäminen Visma Solutions Oy:lle on ollut yksi kiitollisimmista tehtävistäni Vismassa. Aloitimme laatimalla lyhyen luettelon potentiaalisista, sisäistä ja ulkoisista ehdokkaista. Hyvin nopeasti kävi kuitenkin ilmi, että yrityksen omasta johtoryhmästä löytyy vahvaa toimitusjohtajamateriaalia. Visma Solutions on niin menestyvä yritys, ettei se oikeastaan ollut yllätys”, Visma Solutionsin hallituksen puheenjohtajan Steffen Torp kertoo.

Jussin seuraajaksi markkinointi- ja viestintäjohtajaksi valitaan Tiina Laapio.

Tiina on työskennellyt Visma Solutionsin markkinoinnissa lähes kuusi vuotta asiantuntijan, viestintäpäällikön ja PSA-tuotteiden markkinointipäällikön tehtävissä.

Ennen Visma Solutionsille tuloaan Tiina Laapio on työskennellyt mm. viestinnän suunnittelijana ja projektin vetäjänä mainostoimistoissa sekä tapahtumatuottajana.

2020

Kova kasvu jatkuu

Vuonna 2019 Visma Solutions kasvoi 26%. Myös henkilöstömäärä kasvoi vuonna ennätystahtia. Uusia työntekijöitä palkattiin vuoden aikana noin 80 ja vuoden 2020 alussa henkilöstömäärä oli 240. Heistä noin 40 prosenttia työskentelee tuotekehityksessä.

Tämä on ollut erinomainen saavutus koko henkilöstöltä. Olemme kasvaneet nopeasti, rekrytoineet paljon uusia ihmisiä, tuoneet uusia palveluita markkinoille ja samanaikaisesti parantaneet asiakastyytyväisyyttä. Sen on mahdollistanut positiivinen, ketterä ja tavoitteellinen toimintakulttuuri”, kertoo toimitusjohtaja Jussi Pekkala.

Visma Solutionsin liikevaihdosta merkittävin osa tulee taloushallinto-ohjelmisto Netvisorin kautta. Netvisor on suomalaisten taloushallinnon ohjelmistojen markkinajohtaja. Netvisorin liikevaihto kasvoi viime vuonna 31 prosenttia. Myös asiakasmäärä jatkoi voimakasta kasvua.

Visma Solutionsin kumppanitilitoimistojen määrä jatkoi myös kasvua. Kumppaneita on lähes 500. Tilitoimistot ovat yksi Visma Solutionsin merkittävimmistä yhteistyökumppaneista. Heidän kanssaan tehdään jatkuvaa yhteistyötä sekä Netvisorin tuotekehityksessä että tilitoimistoalan uudistamiseksi.

2020

Visma Academy -koulutusohjelma alkaa

​Lappeenrannassa ja Lahdessa toimivat Visma-yhtiöt Visma Solutions ja Visma Consulting alkavat kouluttaa ohjelmistokehittäjiä yhteistyössä Saranen Consultingin, Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen ja TE-palveluiden kanssa. Ohjelman tavoitteena on työllistää osallistujat koulutusjakson jälkeen Visman tuotekehitykseen.

Visma kasvaa vauhdilla sekä Lappeenrannassa että Lahdessa. Meillä on tarve rekrytoida ohjelmistokehittäjiä ja samaan aikaan monilla on sekä intoa että myös potentiaalia kehittyä huippudevaajaksi. Visma Academyn tavoitteena on kouluttaa ja palkata uusia ohjelmistokehittäjiä ja tarjota myös kokeneemmille koodareille mahdollisuus viedä osaamistaan haluamaansa suuntaan”, kertoo toimitusjohtaja Jussi Pekkala.

2020

Muutto uusiin toimistoihin

Henkilöstön kasvun takia sekä Lappeenrannassa että Helsingissä on aloitettu muuttoprojektit isompiin toimitiloihin. Helsingissä Rautatalosta muutetaan Triplan Workery East -rakennukseen. Lappeenrannassa oma Visma-talo valmistuu kevään aikana. Poikkeusaika helpottaa muuttoprojektien järjestämisessä.

2020

Kunniamaininta Vastuullinen kesäduuni-kilpailusta

Visma Solutions oli mukana toista kertaa Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa, jonka yhteydessä käydään myös Vastuullisin kesäduuni -kilpailu. Vuonna 2020 kilpailuun osallistui yhteensä 114 työnantajaa, joita arvioi 6404 kesätyöntekijää. Kyselytutkimuksen perusteella Visma Solutions sijoittui pienet ja keskisuuret organisaatiot -kategoriassa viidenneksi 25 yrityksen joukosta.

Visma Solutions sai kampanjassa kunniamaininnan: Teoriasta tekoihin – unelmien kesäduuni. Kunniamaininta myönnetään työnantajalle, joka on onnistunut tarjoamaan merkityksellistä työtä korkeakouluopiskelijoille kesän aikana. Suomen parhaat kesätyöpaikat -listauksessa Visma Solutions sijoittui viidenneksi.

2021

Kymmenettä kertaa yksi Suomen parhaista työpaikoista

Visma sijoittui tänä vuonna jo kymmenennen kerran Suomen parhaiden työpaikkojen joukkoon. Yhtiö palkittiin kymmenen vuoden yhtäjaksoisesta henkilöstökokemuksen kehittämisestä Legends-palkinnolla. Tällä kertaa sijoitus oli suurten yritysten sarjassa 3.

Gaala järjestettiin virtuaalisesti – kuva on aiemmalta vuodelta.

2021

Solutions’21 on järjestetään uudenlaisena virtuaalitapahtumana

Visma Solutionsin jokavuotinen kevättapahtuma Solutions’21 tarjosi myös virtuaalisesti paljon mielenkiintoista asiaa liike-elämän eri aloilta. Tapahtumassa esiteltiin uusia ominaisuuksia, ohjelmiston käyttövinkkejä sekä parhaita käytänteitä uusimman teknologian hyödyntämiseksi.

2021

Ville Kuuselasta Visma Solutionsin uusi toimitusjohtaja

Visma Solutions Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu. Voimakkaasti viime vuosina kasvaneen yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Ville Kuusela. Hän siirtyy tehtävään yhtiön asiakaspalvelujohtajan paikalta.

Vuodesta 2019 lähtien toimitusjohtajana työskennellyt Jussi Pekkala siirtyy Visman SMB-segmentin johtoryhmän jäseneksi ja toimii jatkossa Visma Solutionsin ja 5-10 muun pk-yritysten ohjelmistoihin keskittyvän yhtiön hallituksen puheenjohtajana kansainvälisesti.

Kuuselalta vapautuneeseen tehtävään uudeksi asiakaspalvelujohtajaksi puolestaan valitaan Anne Välimaa. Välimaa on työskennellyt 10 viime vuotta Visma Softwaren asiakaspalvelupäällikkönä ja hänet on työssään palkittu mm. vuoden esihenkilönä.

Loppuvuodesta Netvisor-tuotteen asiakaspalvelu palkitaan Vuoden Asiakaspalvelu -tittelillä. Välimaa kommentoi mahtavaa suoritusta:

“Voitto on upea osoitus siitä, että Netvisorin asiakaspalvelun kova työ on nähty ja sitä arvostetaan. Se tarkoittaa, että asiat ovat kunnossa ja edellytykset entistä paremman asiakaskokemuksen rakentamiselle ovat olemassa.

Voittoon ei kuitenkaan pidä tuudittautua. Meillä on nyt lähtölava asetettu ja tästä on hyvä jatkaa niiden asioiden työstämistä, joiden uskomme vastaavan asiakkaan tarpeisiin tulevaisuudessakin.”

Samaan aikaan Netvisorin uudeksi tuotejohtajaksi valitaan Jarkko Iitiä, joka toimi aiemmin Netvisorin tilitoimistopalveluiden tuotejohtajana. Tehtävää aiemmin hoitanut Janne Lyytikäinen siirtyy samalla kaikkien Visma Solutionsin tuotteiden tuotejohtajaksi.

2021

Ensimmäinen sija Vastuullinen Kesäduuni 2021 -kilpailussa

Visma Solutions sijoittuu Suomen suurimmassa kesätyökyselyssä suurten organisaatioiden kategoriassa 129 yrityksen joukosta hienosti ensimmäiselle sijalle. Kesällä 2021 Visma Solutionsilla oli yhteensä 8 traineeta markkinoinnissa, myynnissä sekä tuotekehityksessä. Kysyttäessä työpaikan oikeudenmukaisuudesta sekä tasapuolisuudesta kaikki vastaajat antoivat Visma Solutionsille täydet pisteet.

Menestys ulkopuolisen toimijan toteuttamassa tutkimuksesssa on yritykselle upea osoitus siitä, että asioita on tehty oikein. Visma Solutionsin toimitusjohtaja Ville Kuusela on iloinen sijoituksesta ja painottaa, että tulos on pitkäjänteisen työn tulosta.

“Olen erittäin ylpeä vastuullisuudestamme työnantajana, se on meille tärkeä asia. Olemme panostaneet jo pitkään henkilöstön hyvinvointiin ja siihen että jokainen kokee alusta lähtien kuuluvansa yhteisöömme tasavertaisena jäsenenä. Tämä palkinto osoittaa että olemme onnistuneet luomaan työympäristön, josta voimme kaikki olla ylpeitä ja jossa on hyvä olla.”

2021

Netvisorin asiakaspalvelu sai tunnustustusta

Netvisorin asiakaspalvelu valittiin vuoden 2021 parhaaksi asiakaspalveluksi. Valinnan teki Wakaru Oy:n Wave asiakaspalveluverkoston ja Kehittämistoimisto Prakto Oy:n asiantuntijaraati. Tuomariston arvioinnissa Netvisorin asiakaspalvelun vahvuudeksi nousi vahva asiakaskeskeisyys.

Visma Solutionsin People Lead Nanna Kokkola kertoi, että menestys Vuoden Asiakaspalvelu -kilpailussa on pitkäjänteisen työn tulosta.

2022

100 miljoonan rajapyykki rikki

Vuonna 2022 Visma Solutionsin kasvu jatkui ja liikevaihto ylitti it-alalla maagisen 100 miljoonan euron rajan. Voimakkaasta kasvusta huolimatta yhtiön kannattavuus pysyi hyvällä tasolla.

Vuoden lopussa henkilökunnan määrä oli noussut jo 375:een.

“Meillä on rohkeutta kokeilla uutta ja tehdä asioita ennakkoluulottomasti. Vaadimme paljon itseltämme ja toisiltamme. Uskallamme asettaa kovia tavoitteita ja olla edelläkävijöitä sekä markkinassa että konsernin sisällä”, kertoi toimitusjohtaja Ville Kuusela.

2022

Brändien uudistus

Jo vuonna 2021 alkanut brändien uudistustyö saatiin valmiiksi vuonna 2022 ja kolme tuotetta, Netvisor, Severa ja Visma Sign, saivat täysin uuden, raikkaan ilmeen. Uusilla brändeillä halutaan korostaa mm. moderniutta, yrittäjälähtöisyyttä ja edelläkävijyyttä.

“Selkeällä uudistuksella haluamme jäädä paremmin mieleen. Tavoite on erottua joukosta, olla modernimpi ja nuorekkaampi. Uusi brändi on helpommin lähestyttävä ja raikkaampi”, Visma Solutionsin viestintä- ja markkinointijohtaja Tiina Laapio kertoi.

2022

Palvelutarjonta laajeni

Vuoden 2022 syksyllä Visma Solutions osti oululaisen Clento Oy:n. Clento tarjoaa alustan rahanpesulain velvoitteiden hoitamiseen. Clenton SaaS (Software as a Service) -palvelu tarjoaa yksinkertaisen tavan selvittää kaikki rahanpesulaissa määritellyt asiakkaan tuntemiseen liittyvät asiat. Laki velvoittaa tiettyjä toimialoja kuten vakuutusyhtiöitä, tilitoimistoja sekä pankki- ja rahoitusalan yrityksiä tunnistamaan asiakkaansa ja heidän kytköksensä.