Uratarina: Eveliina Vartiainen, Product Marketing Manager
Miten päädyit Visma Solutionsille?
Olin juuri valmistunut LUTilta 2013, kun innostuin hakemaan Visma Solutionsin avointa työpaikkaa myyntitiimissä. Olin perehtynyt Visma Severaan tuotantotalouden opintojen yhteydessä ja olin myös kuullut Visma Solutionsista hyvää työnantajana. Hain paikkaa, ja kolmivaiheisen hakuprosessin päätteeksi pääsin onnekseni mukaan ja sillä tiellä olen edelleen.
Mitä teet työksesi täällä?
Tällä hetkellä työskentelen tuotemarkkinoinnin asiantuntijana toista vuotta, mutta olen ehtinyt olla aiemmin sekä myynnissä että lisämyynnissä. On onni, että myös yrityksen sisällä on tarjolla mahdollisuuksia erilaiseen työhön. Oma polkuni on auttanut löytämään sen oman jutun, josta aidosti nautin ja jossa haluan kehittyä yhä paremmaksi.
Millaista täällä on työskennellä?
Mahtavaa! Erityisen hienoa on se, että lähellä on samanhenkisiä ihmisiä, joiden kanssa löytyy yhteistä myös työajan ulkopuolelta. Arvostan paljon myös mahdollisuutta ja kannustusta itsensä kehittämiseen ja itsenäiseen tekemiseen.
Mikä on parasta työssäsi?
Parasta on ehdottomasti se, että työ motivoi ja haastaa sopivasti. Mahdollisuudet kehittyä ovat loputtomat. Eikä työpäivät olisi läheskään yhtä inspiroivia ilman motivoituneita, taitavia ja hauskoja työkavereita.
Mikä on paras onnistumisesi?
Yksi mieleenpainunut onnistuminen oli hetki, kun huomasin että yksi asiakkaamme käyttää vielä tänäkin päivänä tyytyväisenä ohjelmaa, josta he innostuivat kun työskentelin vielä myynnissä. Tällaisista jutuista tulee fiilis, että on oikeasti voinut auttaa asiakasta.
Mikä on siisteintä, mitä olet päässyt tekemään?
Yhtä siisteintä juttua on vaikea sanoa, mutta kyllä työn vaihtelevuus on aika siistiä. Välillä voit puurtaa luurit korvilla yksittäistä juttua pidempään, välillä ideoidaan yhdessä kädet viuhtoen ja välillä lähdetään kuvaamaan mainosmateriaalia Saimaan rannalle.
Mitä haluaisit oppia seuraavaksi?
Seuraavaksi suunnittelin deepdivea Google Analyticsin ja/tai Google Tag Managerin maailmaan. Googlen kanssa täytyy olla hyvää pataa, että pysyy digimarkkinoinnissa ajan hermoilla. Siinä hommassa ei kerkeä paljon henkseleitä paukutella, kun uutta tulee koko ajan!