Yhteenkuuluvuutta yli tiimirajojen 𑁋 Asiakaspalvelun omat Get2Getherit Virossa
Visma Solutionsin lähes sata asiakaspalvelun asiantuntijaa matkasi toukokuussa keväisen kauniiseen Viron Vihulaan. Matkan tarkoitus oli kiittää asiakaspalvelutiimiä erinomaisesta työstä ja mahdollistaa ihmisille toisiinsa tutustuminen.
Asiakaspalvelun johtaja Anne Välimaa kertoo, mistä oli kyse asiakaspalvelun omissa Get2Gether-päivissä.
“Olemme rekrytoineet valtavasti uusia asiantuntijoita tuotteiden asiakaspalvelutiimeihin, joten halusin järjestää kaikille mahdollisuuden tutustua toisiinsa yli tiimirajojen”, Anne Välimaa kertoo.
“Lisäksi halusin osoittaa tiimiläisille kiitosta upeasta työstä, jota he tekevät joka päivä asiakkaiden eteen”, Anne jatkaa.
Olen aloittanut Visma Solutionsilla puolitoista vuotta sitten (11/2021) ja näin korona-ajan jälkeen toimiston kohtaamiset ovat varmasti vähempiä kuin aiemmin. Oli huippuhienoa ‘saada kasvot’ niin monille slack-tuttavuuksille myös oman tiimin ulkopuolelta.
Minttu Lepänaho, Application Specialist, Maventa Customer Care
Matkalla oli yleinen yhteenkuuluvuuden tunne. Entuudestaan tuntemattomia tai puolituttuja työkavereita pystyi lähestymään ilman minkäänlaista kynnystä ja hauskaa oli poikkeuksetta.
Atte Suhonen, Finance Coordinator, Invoicing
Lue myös: Kasvavaan yritykseen rekrytoidaan aktiivisesti – näin rekrytointi etenee Visma Solutionsilla
Matkan suunnittelussa huomioitiin monia asioita ja asiakkaista huolehdittiin reissusta huolimatta
Matkan suunnittelu aloitettiin hyvissä ajoin. Sadan hengen liikuttaminen majoituksineen sekä ruokailuineen vaatii suunnitelmallisuutta ja järjestelyjä onnistuakseen. Lisäksi oli huomioitava käytännön asioita, kuten taattava asiakastuen palvelut asiakkaille.
“Työryhmä aloitti matkan suunnittelun ja järjestelyt jo edellisenä syksynä, sillä sadan hengen matkassa järjestelyineen on monta asiaa, jotka tulee huomioida. Myös päivittäisen ohjelman aikatauluttaminen vaati suunnitelmallisuutta, jossa huomioitiin työskentelyaikaa asiakastuelle”, Anne kertoo.
Asiakaspalvelun omien Get2Getherien järjestyspaikaksi valikoitui Vihulan kartano Virossa. Matkustaminen etelänaapuriimme on lyhyt ja mutkaton sadalle hengelle. Vihulan kartanolla oli tarjota upeat puitteet kahden yön majoittumiselle.
“Halusimme paikan joka mahdollistaa yhdessä olemisen ja monipuolisesti erilaisia aktiviteetteja. Vihulan kartano oli täydellinen paikka tähän tarkoitukseen”, Anne perustelee.
Kyllä kaikki kovasti odottivat asiakaspalvelulle järjestettävää tapahtumaa. Jopa hieman vatsanpohjassa jännitystä tuntien, että mitä meille reissulle onkaan keksitty.
Rebekka Loikkanen, Key Account Manager, PSA Care & Success
Kiitokset vielä järjestäjille matkan toteuttamisesta. Matkajärjestelyt oli toteutettu todella hyvin ja kaikki meni sujuvasti, vaikka osallistujia oli paljon.
Juho Ruohonen, Application Specialist, Visma Sign Customer Care
Kaupunkiseikkailuja ja Käärijän kannatusta kisastudiossa
Vaikka kolmen päivän reissu sisälsi työskentelyaikaa asiakkaille ja asiakaspalvelun johtaja Anne Välimaa puhui tiimilleen tulevista hankkeista asiakaskokemuksen ja toiminnan kehittämiseksi, päivät pitivät sisällään myös hauskanpitoa yhdessä.
“Tallinnaan saapuessamme meillä oli hauska kaupunkiseikkailu, jonka järjesti ulkopuolinen taho. Sekoitimme porukoita erilaisissa aktiviteeteissa, sillä se kannustaa tutustumaan muihinkin kuin omiin tiimiläisiin”, Anne kertoo.
Tallinnasta matka jatkui Vihulan kartanolle. Siellä päiviä rytmittivät ruokailut, vapaa-aika ja yhteiset aktiviteetit sekä työskentelylle varattu aika.
Kohokohtia olivat Euroviisujen 1. semifinaali ja Asiakaspalvelun gaala 2023. Käärijää kannustettiin hyvillä äänentoistolaitteilla ja isolla skriinillä varustellussa kisastudiossa.
Viimeinen ilta huipentui gaalaan, jossa puitteet olivat kohdallaan ja palkintojakin jaettiin, kuten kunnon gaalaan kuuluukin.
“Oli upeaa, kun kaikki olivat pukeutuneet juhlavasti ja meille oli toteutettu hulppeat puitteet gaalaillalliselle. Palkitsimme gaalassa muun muassa vuoden tsempparin jokaisesta tiimistä sekä vuoden visionäärin. Myös vuoden innokkain ilmoittautuja palkittiin, eli henkilö, joka ensimmäisenä ilmoittautui tälle matkalle”, Anne naurahtaa.
Tunnelma oli korkealla koko matkan ajan! Puitteet Vihulassa oli kohdallaan ja sääkin suosi. Oli paljon mukavaa aktiviteettia joiden kautta pääsi tutustumaan myös muiden tuotteiden asiakaspalvelutiimiläisiin.
Juho Ruohonen, Application Specialist, Visma Sign Customer Care
Olihan se hienoa päästä katsomaan ja kannustamaan Käärijää euroviisukarsinnoissa, se oli hienosti järjestetty lisä matkalle. Kisailut ennen gaalailtaa olivat myös hauskoja ja mieleenpainuvia.
Rebekka Loikkanen, Key Account Manager, PSA Care & Success
Lue myös: Työkavereiden kanssa ystävystyminen
Kun ihmiset voivat hyvin, he suoriutuvat työstään hyvin
Anne Välimaa on kiitollinen, että Visma Solutionsilla mahdollistetaan niin ajallisesti kuin rahallisesti henkilöstön sosiaalisuutta ja yhdessäoloa, ja tuetaan myös näillä tavoilla työhyvinvointia.
“Workshoppeja ja palavereja meillä on arkenakin, joten niiden sijaan meillä oli muuta yhdessä tekemistä. Hyvä fiilis lisää inspiraatiota ja yhteenkuuluvuuden tunnetta, joten reissumme maksaa vielä moninkertaisesti itsensä takaisin”, Anne tuumaa.
“Uskon, että se näkyy myös asiakkaille, että meillä on sitoutuneita ja työstään ylpeitä asiantuntijoita”, Anne jatkaa.
Kukaan ei jätä ketään huomiotta, kaikki jengissä ovat valmiita auttamaan tai ottamaan vastaan uusia henkilöitä. Tämä avoin asenne on erityistä.
Atte Suhonen, Finance Coordinator, Invoicing
Meidän kaikkia asiakaspalvelun tiimejä yhdistää samanlainen iloinen, avoin ja helposti lähestyttävä ilmapiiri. Ketään ei jätetä yksin ja kollegoita autetaan yli tiimirajojen niin työn merkeissä kuin vapaa-ajallakin. Eletään yhdessä läpi ilot, surut, ärsytykset, onnistumiset ja epäonnistumiset. Vilpittömästi kannustetaan toisiamme ja ollaan ylpeitä myös muiden saavutuksista sekä jaksetaan hurrata näille.
Minttu Lepänaho, Application Specialist, Maventa Customer Care