Uratarinat

Uratarina: Virpi Laine, Team Manager, Customer Success

2 min luku | 18.6.2020

Miten päädyit Visma Solutionsille?

Olen toiminut Netvisorin parissa jo vuodesta 2005 asti, mutta alunperin asiakkaan näkökulmasta. Koko tämän ajan tein yhteistyötä Netvisorin asiakaspalvelun ja tuotekehityksen kanssa. Se fiilis mikä organisaatiosta välittyi ulospäin sai minut hakemaan tänne vuonna 2015, enkä ole katunut päätöstäni kertaakaan. Nykyiseen tehtävääni päädyin työskenneltyäni aikaisemmin Key Account Managerina samassa tiimissä.

Mitä teet työksesi täällä?

Työskentelen tällä hetkellä Visma Solutionsilla Customer Success-tiimin vetäjänä. Tiimiini kuuluu henkilöitä jotja tekevät töitä kahden tuotteen parissa, Netvisorin ja ValueFramen. Meidän tehtäviimme kuuluu vastata Premium ja Premium+ tilitoimistojen kumppanuudesta, toimia projektipäällikkönä erilaisissa tilitoimistojen ohjelmissa (Kasvu- ja keskittämisohjelma), vastata Netvisor-ohjelmiston kouluttamisesta ja käyttöönotoista loppuasiakkaille ja tilitoimistokumppaneille sekä hoitaa ValueFrame tilitoimistokoulutukset ja käyttöönotot.

Esimiestehtävien lisäksi toimin jäsenenä Netvisorin tuotejoryssä sekä asiakaspalvelun joryssä. Näissä mukana oleminen auttaa viemään tietoa eteenpäin sekä lisäämään yhteistyötä eri toimintojen välillä.

Millaista täällä on työskennellä?

Työskentely täällä on erittäin motivoivaa ja antoisaa. Olen saanut paljon vastuuta hoitaa erilaisia asioita, ja näkemystäni kuunnellaan. Koen, että saan oikeasti vaikuttaa moniin asioihin ja viedä esimerkiksi asiakaskentästä saamaani palautetta eteenpäin – tätä työtä kun tehdään asiakkaidemme takia. Asiakastyytyväisyys on minulle yksi tärkeimmistä asioista, jonka eteen minä sekä tiimini haluamme tehdä töitä.

Mikä on parasta työssäsi?

Tiimini on iso ja työtehtävät henkilöillä hyvin moninaiset. Työpäiviini kuuluu siis paljon vaihtelua ja erilaisia haasteita. Tiimini on kuitenkin erittäin oma-aloitteinen ja olen saanut seurata tämän vuoden aikana kuinka he ovat omatoimisesti kehittäneet eri osa-alueita ja toimintaamme. Tämä kuvaa hyvin myös organisaatiotamme – asioita saa ja pitää kehittää oma-aloitteisesti. Linjat omille päätöksille antaa yrityksemme strategia, joka jalkautettiin henkilöstölle todella hyvin. Toisin sanoen kaikki menevät samaan suuntaan, mutta jokainen saa vaikuttaa siihen, miten tavoitetta kohti edetään.

Mikä on siisteintä, mitä olet päässyt tekemään?

Uusi tehtävä tiiminvetäjänä on opettanut minulle paljon asioita itsestäni. Tämän vuoden aikana olen oppinut itsestäni hyvin paljon. Yksin minun ei ole onneksi tarvinnut opetella vaan olen saanut oppia parhailta. Iso kiitos siis HR:mme ja erityiskiitos esimiehelleni Kuuselan Villelle!

Mitä haluaisit oppia seuraavaksi?

Tässä tehtävässä ei ole varmaan ikinä valmis ja kaiken oppinut. Uuden oppiminen on kuitenkin minulle todella tärkeää ja koen, että isoimmat muutokset tapahtuvat minulla kolmen vuoden sykleissä. Kenties siis kahden vuoden päästä olisi aika jollekin uudelle orginisaatiossamme, mutta ainakin nyt olen erittäin tyytyväinen nykyiseen tehtävääni ja sen tarjoamiin haasteisiin.

Visma Solutions

Visma Solutions on Suomen johtava pilvipalveluiden toimittaja. Ratkaisujamme käyttää kansainvälisesti jo yli 170 000 yritystä. Missiomme on auttaa suomalaisia yrityksiä olemaan kilpailukykyisiä.