Uutiset

Tiina Laapio Visma Solutionsin markkinointi- ja viestintäjohtajaksi

2 min luku | 22.10.2019

Tiina Laapio (35), on valittu ohjelmistotalo Visma Solutionsin markkinointi- ja viestintäjohtajaksi. Hän nousee markkinoinnin johtoon viestintäpäällikön ja yhtiön PSA-tuotteiden markkinointipäällikön paikalta. Samalla markkinointipäällikkö Juha Kuokkanen ylennettiin vastaamaan Visma Solutionsin tuotemarkkinoinnista ja kasvuhakkeroinnin jalkauttamisesta koko yritystasolla.

Visma Solutionsin markkinointi- ja viestintäjohtajaksi on valittu yhteisöviestinnän maisteri Tiina Laapio. Tiina on työskennellyt Visma Solutionsin markkinoinnissa lähes kuusi vuotta asiantuntijan, viestintäpäällikön ja PSA-tuotteiden markkinointipäällikön tehtävissä. Viime vuodet hän on vastannut Visma Severan ja ValueFramen tuotemarkkinoinnista sekä sisällöntuotannosta ja viestintäsuhteista. Hän on myös vastannut useiden vuosien ajan Visma Solutionsin asiakaspäivän, noin tuhat osallistujaa vuosittain vetävän tapahtuman järjestelyistä.

Ennen Visma Solutionsille tuloaan Tiina Laapio on työskennellyt mm. viestinnän suunnittelijana ja projektin vetäjänä mainostoimistoissa sekä tapahtumatuottajana. Tiinalla on erinomaiset markkinointiviestinnän, projektinhallinnan ja organisoinnin taidot. Hän on innovatiivinen, määrätietoinen ja kasvuhenkinen. Toisten auttaminen on hänelle tärkeää, mistä kertoo mm. hänen kiinnostuksensa fasilitointiin.

– Tämä on loistava mahdollisuus kehittyä ja oppia lisää. Kun katsotaan nopeimmin kasvavia SaaS-yrityksiä, joilla on tyytyväisimmät asiakkaat, heidän markkinointinsa ytimessä ovat luovuus, data ja ketteryys. Olennaista on, että kokeilemme, opimme ja parannamme tekemistämme nopealla tahdilla. Kasvu syntyy selkeästä strategiasta, uteliaisuudesta uuden oppimiseen, yhteistyöstä ja siitä, että tiimissä on mahdollisuus olla oma itsensä, Laapio kuvaa.

Kasvupäällikkö vahvistamaan yhtiön kasvua

Visma Solutionsin viime aikojen vahva panostus kasvuun näkyy myös markkinoinnissa. Markkinointi- ja viestintäjohtajan rinnalle perustettiin kasvupäällikön tehtävä. Uudeksi kasvupäälliköksi valittiin markkinointipäällikkö Juha Kuokkanen (37). Kuokkanen on työskennellyt Visma Solutionsilla lähes kymmenen vuotta erilaisissa markkinoinnin tehtävissä. Viime vuosina hän on panostanut vahvasti digimarkkinointiin ja vienyt koko markkinointitiimin työskentelyä ketterään kasvuhakkeroinnin (Growth Hacking) malliin.

Toimitusjohtaja Jussi Pekkala on tyytyväinen, kun markkinointiin löytyi uusi johto omien joukosta.

– Yksi palkitsevimpia asioita on, kun näkee ihmisten kasvavan ihmisinä, asiantuntijoina ja johtajina. Tiina ja Juha ovat molemmat markkinoinnin huippuammattilaisia ja on yritykselle loistavaa, että heille molemmille löytyi seuraava kunnianhimoinen kasvun askel, Pekkala sanoo.

Markkinointijohtajan paikka avautui, kun edellinen markkinointijohtaja Jussi Pekkala valittiin lokakuun alussa yhtiön toimitusjohtajaksi. Sitä edelsi toimitusjohtaja Ari-Pekka Salovaaran valinta Visman kansainvälisen Lower SMB -liiketoiminnan johtajaksi.

Ani Rumpu

Ani Rumpu on sisällöntuottaja Visma Solutionsin markkinoinnissa. Pitkän linjan journalisti uskoo, että markkinoinnissakin totuus päihittää kaunopuheet.