Meillä työskentely

Yhteenkuuluvuutta yli tiimirajojen ūĎĀč Asiakaspalvelun omat Get2Getherit Virossa

2 min luku | 19.6.2023
Visma Solutionsin asiakaspalvelu Virossa.

Visma Solutionsin lähes sata asiakaspalvelun asiantuntijaa matkasi toukokuussa keväisen kauniiseen Viron Vihulaan. Matkan tarkoitus oli kiittää asiakaspalvelutiimiä erinomaisesta työstä ja mahdollistaa ihmisille toisiinsa tutustuminen.

Asiakaspalvelun johtaja Anne Välimaa kertoo, mistä oli kyse asiakaspalvelun omissa Get2Gether-päivissä.

‚ÄúOlemme rekrytoineet valtavasti uusia asiantuntijoita tuotteiden asiakaspalvelutiimeihin, joten halusin j√§rjest√§√§ kaikille mahdollisuuden tutustua toisiinsa yli tiimirajojen‚ÄĚ, Anne V√§limaa kertoo.

‚ÄúLis√§ksi halusin osoittaa tiimil√§isille kiitosta upeasta ty√∂st√§, jota he tekev√§t joka p√§iv√§ asiakkaiden eteen‚ÄĚ, Anne jatkaa.

Olen aloittanut Visma Solutionsilla puolitoista vuotta sitten (11/2021) ja n√§in korona-ajan j√§lkeen toimiston kohtaamiset ovat varmasti v√§hempi√§ kuin aiemmin. Oli huippuhienoa ‚Äėsaada kasvot‚Äô niin monille slack-tuttavuuksille my√∂s oman tiimin ulkopuolelta.

Minttu Lepänaho, Application Specialist, Maventa Customer Care

Matkalla oli yleinen yhteenkuuluvuuden tunne. Entuudestaan tuntemattomia tai puolituttuja työkavereita pystyi lähestymään ilman minkäänlaista kynnystä ja hauskaa oli poikkeuksetta.

Atte Suhonen, Finance Coordinator, Invoicing

Lue my√∂s: Kasvavaan yritykseen rekrytoidaan aktiivisesti ‚Äď n√§in rekrytointi etenee Visma Solutionsilla

Matkan suunnittelussa huomioitiin monia asioita ja asiakkaista huolehdittiin reissusta huolimatta

Matkan suunnittelu aloitettiin hyvissä ajoin. Sadan hengen liikuttaminen majoituksineen sekä ruokailuineen vaatii suunnitelmallisuutta ja järjestelyjä onnistuakseen. Lisäksi oli huomioitava käytännön asioita, kuten taattava asiakastuen palvelut asiakkaille.

‚ÄúTy√∂ryhm√§ aloitti matkan suunnittelun ja j√§rjestelyt jo edellisen√§ syksyn√§, sill√§ sadan hengen matkassa j√§rjestelyineen on monta asiaa, jotka tulee huomioida. My√∂s p√§ivitt√§isen ohjelman aikatauluttaminen vaati suunnitelmallisuutta, jossa huomioitiin ty√∂skentelyaikaa asiakastuelle‚ÄĚ, Anne kertoo.

Asiakaspalvelun omien Get2Getherien järjestyspaikaksi valikoitui Vihulan kartano Virossa. Matkustaminen etelänaapuriimme on lyhyt ja mutkaton sadalle hengelle. Vihulan kartanolla oli tarjota upeat puitteet kahden yön majoittumiselle.

‚ÄúHalusimme paikan joka mahdollistaa yhdess√§ olemisen ja monipuolisesti erilaisia aktiviteetteja. Vihulan kartano oli t√§ydellinen paikka t√§h√§n tarkoitukseen‚ÄĚ, Anne perustelee.

Kyllä kaikki kovasti odottivat asiakaspalvelulle järjestettävää tapahtumaa. Jopa hieman vatsanpohjassa jännitystä tuntien, että mitä meille reissulle onkaan keksitty.

Rebekka Loikkanen, Key Account Manager, PSA Care & Success

Kiitokset vielä järjestäjille matkan toteuttamisesta. Matkajärjestelyt oli toteutettu todella hyvin ja kaikki meni sujuvasti, vaikka osallistujia oli paljon.

Juho Ruohonen, Application Specialist, Visma Sign Customer Care

Kaupunkiseikkailuja ja Käärijän kannatusta kisastudiossa

Vaikka kolmen päivän reissu sisälsi työskentelyaikaa asiakkaille ja asiakaspalvelun johtaja Anne Välimaa puhui tiimilleen tulevista hankkeista asiakaskokemuksen ja toiminnan kehittämiseksi, päivät pitivät sisällään myös hauskanpitoa yhdessä.

‚ÄúTallinnaan saapuessamme meill√§ oli hauska kaupunkiseikkailu, jonka j√§rjesti ulkopuolinen taho. Sekoitimme porukoita erilaisissa aktiviteeteissa, sill√§ se kannustaa tutustumaan muihinkin kuin omiin tiimil√§isiin‚ÄĚ, Anne kertoo.

Tallinnasta matka jatkui Vihulan kartanolle. Siellä päiviä rytmittivät ruokailut, vapaa-aika ja yhteiset aktiviteetit sekä työskentelylle varattu aika.

Kohokohtia olivat Euroviisujen 1. semifinaali ja Asiakaspalvelun gaala 2023. Käärijää kannustettiin hyvillä äänentoistolaitteilla ja isolla skriinillä varustellussa kisastudiossa.

Viimeinen ilta huipentui gaalaan, jossa puitteet olivat kohdallaan ja palkintojakin jaettiin, kuten kunnon gaalaan kuuluukin.

‚ÄúOli upeaa, kun kaikki olivat pukeutuneet juhlavasti ja meille oli toteutettu hulppeat puitteet gaalaillalliselle. Palkitsimme gaalassa muun muassa vuoden tsempparin jokaisesta tiimist√§ sek√§ vuoden vision√§√§rin. My√∂s vuoden innokkain ilmoittautuja palkittiin, eli henkil√∂, joka ensimm√§isen√§ ilmoittautui t√§lle matkalle‚ÄĚ, Anne naurahtaa.

Tunnelma oli korkealla koko matkan ajan! Puitteet Vihulassa oli kohdallaan ja sääkin suosi. Oli paljon mukavaa aktiviteettia joiden kautta pääsi tutustumaan myös muiden tuotteiden asiakaspalvelutiimiläisiin.

Juho Ruohonen, Application Specialist, Visma Sign Customer Care

Olihan se hienoa päästä katsomaan ja kannustamaan Käärijää euroviisukarsinnoissa, se oli hienosti järjestetty lisä matkalle. Kisailut ennen gaalailtaa olivat myös hauskoja ja mieleenpainuvia.

Rebekka Loikkanen, Key Account Manager, PSA Care & Success

Lue my√∂s: Ty√∂kavereiden kanssa yst√§vystyminen

Kun ihmiset voivat hyvin, he suoriutuvat työstään hyvin

Anne Välimaa on kiitollinen, että Visma Solutionsilla mahdollistetaan niin ajallisesti kuin rahallisesti henkilöstön sosiaalisuutta ja yhdessäoloa, ja tuetaan myös näillä tavoilla työhyvinvointia.

‚ÄúWorkshoppeja ja palavereja meill√§ on arkenakin, joten niiden sijaan meill√§ oli muuta yhdess√§ tekemist√§. Hyv√§ fiilis lis√§√§ inspiraatiota ja yhteenkuuluvuuden tunnetta, joten reissumme maksaa viel√§ moninkertaisesti itsens√§ takaisin‚ÄĚ, Anne tuumaa.

‚ÄúUskon, ett√§ se n√§kyy my√∂s asiakkaille, ett√§ meill√§ on sitoutuneita ja ty√∂st√§√§n ylpeit√§ asiantuntijoita‚ÄĚ, Anne jatkaa.

Kukaan ei jätä ketään huomiotta, kaikki jengissä ovat valmiita auttamaan tai ottamaan vastaan uusia henkilöitä. Tämä avoin asenne on erityistä.

Atte Suhonen, Finance Coordinator, Invoicing

Meidän kaikkia asiakaspalvelun tiimejä yhdistää samanlainen iloinen, avoin ja helposti lähestyttävä ilmapiiri. Ketään ei jätetä yksin ja kollegoita autetaan yli tiimirajojen niin työn merkeissä kuin vapaa-ajallakin. Eletään yhdessä läpi ilot, surut, ärsytykset, onnistumiset ja epäonnistumiset. Vilpittömästi kannustetaan toisiamme ja ollaan ylpeitä myös muiden saavutuksista sekä jaksetaan hurrata näille.

Minttu Lepänaho, Application Specialist, Maventa Customer Care

Haluatko olla yksi meistä?

Minna Hirvonen

Minna Hirvonen työskentelee Visma Solutionsin sisältömarkkinoinnissa. Minna arvostaa hyödyllisiä ja informatiivisia tekstisisältöjä. Siksi hän päätyi sisällöntuottajaksi jo vuonna 2004, jotta tiedonnälkäiset löytävät vastauksia digitaalisista kanavista.